Оцінка авіаційної техніки

 

Визначення ринкової вартості авіаційної техніки передбачає проведення оцінки повітряних суден (літаків та гелікоптерів), інших літальних апаратів, а також оцінку окремих їх компонентів (приміром, двигунів). Зателефонуйте, проконсультуйтесь 044-229-66-55; +38-050-133-28-06

Оцінка літаків проводиться з метою укладання угоди купівлі-продажу повітряного судна, передачі літаків під заставу як забезпечення зобов’язань позичальника, правильного відображення вартості повітряного судна в бухгалтерській звітності.

При оцінці літаків зазвичай визначається їх ринкова вартість, хоча трапляються випадки, коли літак оцінюється, коли його використовують як заставу, якщо реалізація літака здійснюється в умовах дефіциту часу. У такому разі визначається  так звана  вартість обмеженої реалізації повітряного судна. У випадку, коли повітряне судно непридатне до експлуатації і не підлягає відновленню, визначається скрапова вартість повітряного судна, тобто вартість металобрухту з урахуванням витрат на розбір повітряного судна.

При оцінці літаків з метою правильного відображення їх вартості в бухгалтерській звітності вибір стандарту вартості звичайно диктується вимогами діючого законодавства і стандартів системи бухгалтерського обліку, що застосовується на підприємстві.

Літальні апарати класифікують за 2 критеріями – функціональним призначенням та принципом дії.

За функціональним призначенням розрізняють такі літальні апарати:

  • науково-дослідні (експериментальні);
  • народно-господарські (пасажирські, вантажні, сільськогосподарські і т.д.)
  • військові;
  • спортивні.

 За принципом дії:

  •  аеростатичні (повітроплавальні) літальні апарати;
  • аеродинамічні літальні апарати;
  • космічні літальні апарати;
  • ракети;
  • гібридні літальні апарати.

 

Крім того, класифікація літальних апаратів може грунтуватися і на інших ознаках, що впливають на вартість оцінюваного літального апарата. Наприклад, за наявністю  екіпажа - на пілотованій і безпілотні, повторності використання - на одноразового і багаторазового використання.

Перед тим, як розпочати оцінку оцінювач проводить збір і аналіз технічної і правової інформації про об'єкт оцінки. При цьому оцінювач встановлює:   ідентифікаційні характеристики повітряного судна;   історію експлуатації повітряного судна;   основні льотно-технічні характеристики повітряного судна;   характеристики силової установки повітряного судна; характеристики систем керування;   характеристики устаткування повітряного судна;   характеристики системи експлуатації повітряного судна;   ресурси, встановлені для типу повітряного судна, що оцінюється (технічний ресурс, призначений ресурс, призначений ресурс до першого капітального ремонту, призначений міжремонтний ресурс, гарантований ресурс);   технічний стан повітряного судна, що оцінюється;   характеристики впливу повітряного судна,що оцінюється, на навколишнє середовище;   характеристики ринку повітряних судів у місці оцінки станом на дату оцінки